BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 8, 2010

FUHH?!!

Damia : Mimi, aku nak pergi stationary jap.

Mimi : kau nak aku temankan kau ke?

Damia : tak pe lah. Kau tunggu aku kat lab je tau.

Mimi : ok.

Semasa Damia ingin melintas jalan...
Pooonnnnn.......... Damia terasa seperti ada seseorang sedang menariknya... ‘Haikal ?!’

Haikal : kau dah gila ke? Dah tak reti nak lintas jalan?

Damia : a..a..ku..

Haikal : kalau kereta tu tak sempat nak brek cam mane? Melayang kau tau tak? Nasib lah aku ada.. tolong selamatkan kau.. tak sayang nyawa ke?

Damia : thanks... (hek eleh mamat ni melebih plak dia. Sempat lagi puji diri sendiri.)

Haikal : lain kali nak lintas jalan tu hati-hati. Bukan main pakai lintas je. Tak tengok kiri kanan... faham.(Haikal cuba beri nasihat pada Damia. Dia tidak mahu sejarah hitam berulang kembali yang melibatkan orang yang dia sayang telah pergi. Abangnya kemalangan dan meninggal pada waktu itu juga. Abangnya telah selamatkannya sewaktu dia hampir dilanggar oleh sebuah kereta dihadapan rumah mereka.)

Damia :faham...(Damia beransur setelah diberi penjelasan yang panjang tentang bagaimana hendak melintas jalan dari seorang yang tidak berapa dikenalinya. ‘aku tau lah macam mana nak lintas jalan.’)

Semasa dalam perjalanan ke kedai stationary, Damia dapat rasakan ada seseorang sedang mengekorinya dari belakang. Dia menoleh, rupa-rupanya Haikal. ‘apasal lah mamat ni ikut aku?’

Sampai saja di kedai itu...

Damia : asal kau ikut aku ha? Kau ingat aku tak reti nak jalan sendiri eh?

Haikal : siapa yang ikut kau? Aku memang nak pergi sini pun. Perasan je... kau ingat aku terhegeh-hegeh nak ikut kau sangat? Tolong sikit..

Damia : isshh.. kau ni?! (geramnya aku!!!)

0 comments: