BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 25, 2010

WhAt?

Belum seminggu krisis Damia dan Haikal reda, persahabatannya dengan Hakimi pun terjalin dengan mudah. Damia pun tidak menyangka yang dia akan dapat kawan yang terlalu ambil berat tentangnya. kemana dia pergi mesti Hakimi ada bersamanya. Kadang-kadang rasa tidak selesa menyelubungi diri disebabkan oleh Hakimi. Satu hari..

Melissa: hai.. damia, damia.. dulu kau suka boyfriend aku, sekarang ni kawan baik dia pulak kau suka. Hebat betul kau ni. Tak mengaku kalah rupanya.

Damia : siapa kawan baik dia?

Melissa: takkan lah tak tau kot. Arif Hakimi. Or, hakimi.. dia kawan baik Haikal.

Damia : betul ke?

Melissa: betul! Kesian Hakimi kan? Macam mana la dia boleh rapat pulak dengan kau..

Damia : sorry aku tak tahu pun pasal ni..

Melissa: dah, cukup! Tak payah la nak berlakon baik dengan aku. Aku tau.. kau sebenarnya rapat dengan Hakimi, sebab kau nak rapat balik dengan haikal kan? Hei, dengar sini perempuan! Kau tak puas-puas lagi nak ganggu hidup orang kan? (melissa menolak bahu damia)

Damia : kau pahal, lisa?

Melissa : buat tak tau plak... weh, sedar lah sikit yang kau tu hanya simpanan je..

Damai : ape yang kau cakap ni?

Melissa : aku dah cakap dari hari tu lagi.. jangan nak terhegeh-hegeh dengan Haikal. Tak malu betul. Dah kene buang, ada hati lagi nak dekat dengan Haikal.

Damia : hei, dengar sini. Kau ingat aku ni perempuan murahan ke macam kau? Kejap dengan Haikal, kejap lagi dengan orang lain pulak. Lepas ni dengan sape?

Melissa : kurang ajar betul kau ni kan? Aku rasa nak cili je mulut kau tu!!

Damia : cili lah.. kau ingat aku takut ke dengan cili kau tu?

Melissa : kau ingat ye.. sekali lagi aku nampak kau terhegeh-hegeh dengan Haikal, siap lah.. kau tengok je lah ape akan jadi dengan diri kau lepas ni! Tunggu!

Dalam kelas...

Mimi : Mia, kau ok?

Damia : aku ok.. just aku rindu dekat ha...ziq.. (kata-katanya tidak didengar dengan jelas kerana suaranya tersekat-sekat. Damia teringat kan haziq. Haziq la penawarnya kalau dia ade masalah. Sampai hati hakimi.. aku tak tau yang kau tu kawan baik haikal)

Mimi : ape kau cakap ni? Tak dengar..

Damia : tak de ape-ape la..

Damia baru sedar selepas Haziq pergi, macam-macam perkara yang terjadi pada dirinya. ‘Haziq, tolong aku. Macam mane aku nak selesaikan semua masalah aku ni tanpa kau.’ Tiba-tiba damia tersedar ‘damia, kau tak boleh nak harap kan haziq je. Sedar la, haziq bukannya 100% untuk kau. Kau kene berdikari. Jangan harapkan bantuan orang lain. Tak pe aku ada kawan-kawan yang boleh bantu aku.’

0 comments: