BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, February 16, 2010

LOVE 23- LET ME BE YOUR DIARY..

Mata Hakimi melilau-lilau mencari Damia. Kepalanya yang tidak gatal digaru-garu. Dia tersenyum apabila melihat Damia duduk di lobi hospital. Bagaimanapun senyumannya tidak panjang apabila melihat mata Damia yang berkocak dengan air mata.

Hakimi: Damia?
Damia tersenyum sambil memandang Hakimi. Air matanya dikesat.

Damia : Hakimi..

Hakimi: Ya.

Damia : Kimi tau? Haikal selalu mungkir janji..tak pernah tepat waktu…baran..dan suka cari pasal..

Hakimi sekadar mendengar keluhan Damia. Dia tersenyum kembali sambil setia mendengar keluhannya.

Damia : Tapi.. Damia .. sayang.. Haikal. (Ada sendu di hujung kata-kata Damia. Damia terdiam seketika. Tanpa boleh ditahan Damia menangis tersedu-sedu.)
Hakimi yang duduk disebelahnya tidak mampu berbuat apa-apa. Hatinya juga tersentuh mendengar tangisan Damia. Dia sekadar mampu menemani Damia yang kesedihan. Hakimi sedar, sudah 2 minggu dia tidak bertegur sapa dengan Damia. Sudah 2 minggu juga Hakimi sering memerhati Damia dari jauh bersama Haikal. Bahagia dapat dirasakan dari melihat raut wajah Damia yang seringkali mencuri hatinya untuk terus memerhatikan tingkah laku gadis itu. Hakimi seperti sudah melupakan janjinya pada Damia yang dia akan jadi pendengar setia Damia. Tapi disebabkan perasaan cemburunya yang menguasai diri, dia telah melupakan Damia. Kali ini Hakimi nekad yang dia akan menjadi teman Damia meskipun hatinya perit setelah mendapat tahu tentang Haikal dan Damia. ‘ Kali ni aku takkan lupakan kau, Damia. Let me be your diary.' )

Dari kejauhan Haikal berasa lemah dan tidak berdaya melihat Damia menangis.

0 comments: