BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, February 12, 2010

LOVE 19 - LiF PuNyE pAsAl !!!

Esok pagi...

Damia : alamak abis lah aku ! Apesal lah hari ni boleh lambat bangun pulak!!

Pn.
Khatijah: Mia, tak sarapan dulu?

Damia : tak pe lah ummi.. dah lambat ni.. pergi dulu.. Assalamualaikum.

Di kolej...

Damia : tunggu! (menyedari apabila pintu lif sudah hampir tertutup. Apabila pintu lif sudah terbuka, Damia terus menerjah masuk ke dalam lif dengan keadaan yang tercungap-cungap. Tiba-tiba matanya terpandang ke arah seorang lelaki yang dikenalinya. Dah la mereka berdua je dalam lif tu. ‘apesal la mamat ni ade kat sini lagi? Bosan betul! Aku ni pun satu, apelah yang aku merepek ni.. dah dia belajar kat sini. Mesti lah selalu jumpa...)

Haikal : (apehal la minah ni tercungap-cungap.. macam kene kejar hantu je.. sementara lif ni belum berhenti, baik aku teruskan rancangan aku.)

Damia : (cepat la lif ni berhenti...)

Haikal : emm.. Damia...

Damia : nape?

Haikal : aku...

Tiba-tiba lif itu berhenti.

Haikal : pahal plak ni?(macam nak bagi peluang kat aku je..)

Damia : yang kau tercegat kat situ lagi pahal? Cepat la mintak tolong!

Haikal : macam mane? (mereka berdua mengetuk-ngetuk pintu lif itu. Haikal berhenti dari mengetuk pintu itu. Dia sangka yang tiada siapa yang dengar. Tapi Damia terus melakukannya.) weh, Mia dah la tu.. bukan nye ade orang tau pun.

Damia : abis tu, nak buat macam mane ni?

Haikal : duduk je lah diam-diam.

Damia : tak kan...

Haikal : syy... Damia kalau kau diam sekejap tak boleh ke? Pening laa...

Damia : yelah... (Damia seperti terkene pukau. Dia hanya menurut kata dan terus terduduk di lantai lif itu.)

Haikal : Mia, I’m sorry... (dengan nada suara yang perlahan)

Damia : ha? Tak dengar la... kuat la sikit..

Haikal : I’m sorry, I’m sorry, I’m sorry...

Damia : syy... diam. Tadi suruh orang diam. Dia pulak yang bising..

Haikal : sekarang kau dah boleh cakap..

Damia : dah la tu.. tak payah la cakap banyak kali... aku dah lupakan hal tu...

Haikal : so, kau dah maafkan aku? (hatinya berbunga-bunga apabila mendengar pengakuan Damia.)

Damia : entah lah... belum fikir lagi. Tengok lah... bila-bila..

Tiba-tiba mereka terdiam seketika. Masing-masing tengah melayan perasaan sendiri. Tidak lama kemudian lif bergerak dan pintu pun terbuka. Ditengah-tengah kekecohan berlaku, rupa-rupanya ada sepasang mata sedang memerhatikan mereka.

Hakimi: Damia! Awak tak ape-ape?

Damia : Kimi... saya ok...

Haikal : (alamak, hakimi ni kacau la pulak..)

0 comments: