BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 10, 2009

JANGAN PANDANG BELAKANG?!

Selepas beberapa hari Haziq pergi ke luar negara untuk menyambung pengajiannya, Damia sering teringatkan sepupunya. ‘Macammana lah dia kat sana? Sihat ke dia?.. eh, kenapa pulak aku nak risau pasal dia.. lantak pi lah kat dia..’

Mimi : mia, are you ok?

Damia : ok je. Nape?

Mimi : tak la. Aku tengok muke ko cam orang susah hati je. Ade problem besar ke?

Damia : mane ade.. lepas ni kelas ape ek?

Mimi : analysis and design..

Damia : jom la. Nanti lambat plak.. eh, ila.. ko pahal plak ni?

Fadila : aku lapar..

Damia : ko tak abis-abis lapar ek.. aku rase kita baru lepas abis makan..

Fadila : alaa.. ish.. jom la..

Damia : bagus! Cam ni la kawan aku.. jom!

Mimi : wah, semangat betul kau!

Damia : azam baru! (sambil memandang ke arah kawan-kawannya yang masih tertinggal di
belakang)

Fadila : weh, damia! (menyedari bahawa damia hampir terlanggar seorang lelaki di hadapannya

Damia : amende nye? (masih memandang kearah kawan-kawannya dia belakang. Mujurlah damia berhenti seketika. Tapi kenape lelaki itu masih tidak bergerak dari tempatnya)

Mimi : tu.. tu.. pandang depan la..

Damia : mak! Weh, ape ni? (marah ke arah lelaki itu. Damia menggelabah.)

Haikal : lain kali jalan pandang depan ye.. ingat tu.. orang jalan pandang depan, dia jalan
pandang belakang! Emm.. ingat! Jangan pandang belakang! Ha ha.. (berlalu meninggalkan damia yang masih tergamam dengan tingkah lakunya yang pelik.)

Damia : jangan pandang belakang! (sambil mengajuk balik kata-kata lelaki yang tidak dikenalinya itu) ee.. geramnya aku.. kurang ajar betul la mamat tu.. sekeh kang! dah la tinggi cam hantu galah! Menakutkan je..

Fadila & Mimi: jangan pandang belakang! Ahak ahak...

Damia : oo... korang gelakkan aku ye... nak kene gigit telinga sorang-sorang nih... geram betul! (aku rase aku pernah jumpe la mamat tu.. tapi di mana ya?)

0 comments: