BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 10, 2009

REALLY MISS YOU..

Sesampai saja di UK, orang pertama yang Haziq beritahu ialah Damia. Dia terus menaip e-mel dan terus hantar kepada Damia.

Assalamualaikum, Damia. Hai! Haziq dah slamat sampai. Rindu la kat orang disana tu.. cam ne ek nak bagi hilang perasaan ni kat U? rase nak balik sana balik je.. plizz reply! Now! I’m really really miss u.. .

Selepas menghantar e-mel kepada Damia, Haziq terus telefon keluarganya.

Damia : ish.. ngade-ngade pulak. Mengigau ke hape mamat ni? Baru sehari dah rindu.. merepek je. (damia tidak menyedari bahawa air matanya meleleh ke pipi. lalu dikesatnya. Dia menekup mukanya. Pelik! Kenapa dia dapat rasakan sesuatu telah berlaku pada dirinya.) haziq, haziq.. kau dah berjaya buat hati aku lembut dengan kata-kata kau tu.. (damia cuba membalas e-mel tu)

Waalaikumsalam, mr. Haziq. Dah lame wat kerje cam ni? Ngade-ngade betul ayat kau tu.. geli plak rasenye.. orang kat sini pun rindu kat orang di sana gak. Sangat-sangat..

Damia : apesal aku tulis cam ni plak? Nanti dia cakap ape plak. Mampus aku.. (pada mulanya damia menulis perkataan ‘orang kat sini pun rindu kat orang di sana gak. Sangat-sangat..’ tapi dia telah memadamnya kembali. Dia tak mahu Haziq tahu isi hatinya.)

Waalaikumsalam, mr. Haziq. Dah lame wat kerje cam ni? Ngade-ngade betul ayat kau tu.. geli plak rasenye.. cam ne kat sane? Ok? Hope dpt biase kan diri ye..

Haziq : Damia! (Berlari mendapatkan laptopnya semula.)

Ape la kau ni. Aku ni laki la. Tau la aku nak jage diri sendiri. Bukannya cam kau tu.. penakut.. aku ingat kau dah tak nak balas e-mel aku dah. Lambat sangat. Ingat kan menaip lame sangat, sebab nak luahkan isi hati. Rupanya just nak tanye tu jew.. hmm...

Damia : ape pulak yang dia balas ni eh? (selepas membaca...) ish.. mamat ni ade six sense ke? Menakutkan!

Kau ni tak abis-abis nak merepek kan, haziq. Hei, kite ni sepupu tau. Mane mungkin aku bleh suke kat kau. Mustahil! Ada paham? Alah, mula-mula ye lah kau cakap cam ni. Nanti dah jumpe awek lawa kat sane, mesti kau lupe kat aku kan? kawan kau ni... kesian kat aku.. dah tak de kawan dah.

Haziq : ape la pulak yang dia balas ni?

Ye lah. Aku tau. Jgn la ckp cam tu.. sedih tau. Kau kawan aku selamenye. Lagipun kita sepupu. Takkan la aku nak lupekan kau. Bukan nya sepupu jauh. Mustahil la aku nak lupe kan kau. Lain la kalau kau yang dah berubah.

0 comments: